Kapper
De kapper, of de kapsalon, wordt door de consument gemiddeld zo’n 8 keer per jaar bezocht. Veel mensen hebben een hechte band met de kapper, u spreekt de kapper namelijk regelmatig en komt vaak jarenlang bij dezelfde kapper.
Over het algemeen kunnen mensen hun haar zelf goed in model brengen. Dingen die vaak beter overgelaten kunnen worden aan de kapper, zijn o.a. knippen, kleuren en permanenten. Om dit goed te laten doen, zijn vakmensen nodig. Behalve het knippen, kleuren en permanenten is er nog een belangrijke rol weggelegd voor de kapper, het adviseren van de klant. De kapper kent u en uw haar(situatie) het beste, weet welk kapsel het beste staat en welke (professionele) producten het beste zijn voor uw haar(type).
Hoe vaak gaat u naar de kapper?
Het verschilt per persoon hoe vaak de desbetreffende persoon naar de kapper gaat. Hoe vaak het nodig is om naar de kapper gaat is o.a. afhankelijk van de persoon zelf, het kapsel, de haarstijl en het haartype.
Het haar groeit gemiddeld zo’n 15 centimeter per jaar. Hoe korter het haar, hoe sneller het haar “uit model” is. Mannen gaan daarom gemiddeld vaker naar de kapper dan vrouwen. Het wordt aangeraden om korte kapsels elke 4 tot 5 weken bij te laten werken door de kapper. Bij middellang haar wordt aangeraden het elke 6 tot 8 weken te laten knippen en bij lang haar is het verstandig om elke 3 maanden de dode punten te laten knippen. Op deze manier blijft het haar er gezond uit zien.
Hoe vindt u een goede kapper?
De relatie met de kapper is vrij hecht. Het is daarom belangrijk dat u zich op uw gemak voelt bij uw kapper. Als iemand eenmaal een goede kapper of kapsalon heeft gevonden, blijft deze vaak erg lang loyaal aan dezelfde kapper of kapsalon. Mond-tot-mond reclame en goede resultaten zijn vaak de beste redenen om naar een specifieke kapper of kapsalon te gaan en daar te blijven. Tegenwoordig gebeurt het ook steeds vaker dat op internet wordt gekeken naar de recensies van kapsalons. Het belangrijkste voor vrijwel ieder individu om naar een bepaalde kapper te gaan, is dat het gevoel “goed” is en dat de klant en de kapper elkaar begrijpen.
Waar de consument nog meer goed op let, is de prijs. Een goede kapper is normaal gesproken niet erg goedkoop. Over het algemeen neemt een duurdere kapper vaak ook gemiddeld meer tijd voor een klant dan een erg goedkope. Daarnaast wordt er met verschillende technieken geknipt.
Een professionele salon, goed opgeleid en vakbekwaam personeel zijn zaken waar voor moet worden betaald. Bij kappers wordt er tegenwoordig vaak onderscheid gemaakt tussen beginnende kappers, ervaren kappers en zeer-ervaren kappers, ook wel top-styliste genoemd. Hoe meer ervaring de kapper heeft, hoe duurder deze vaak is.
CONTACTGEGEVENS
- Mydreamhair
- Valeriaan 82
- 4102VJ Culemborg
- +31 (0)645021884
- Info@mydreamhair.nl